Czym jest OEM, rynek wtórny i czy warto korzystać z części zamiennych

W większości zastosowań przemysłowych niezbędne okazuje się efektywne i niezawodne źródło napędu. W wielu przypadkach w tym celu wykorzystywane są nowoczesne jednostki spalinowe – głównie wysokoprężne. Ich sprawne działanie wymaga właściwego serwisowania i sprawnego usuwania ewentualnych usterek. Ważne okaże się więc nawiązanie współpracy z firmą oferującą wysokiej jakości części do silników. W dolnośląskim komponenty do podzespołów produkowanych przez Detroit Diesel, Cummins, Waukesha, Caterpillar albo John Deere można znaleźć w firmie BMP Motor Service. Przekonajmy się, co trzeba wiedzieć o typach dostępnych części.

Rodzaje części zamiennych

Części do silników są oferowane przez rozmaitych wytwórców. Podzespoły sprzedają zarówno producenci jednostek napędowych – mamy wówczas do czynienia z częściami OE (Original Equipment), a więc identycznymi z tymi, które zastosowano w fabryce, jak i ich dostawcy. W takiej sytuacji mamy do czynienia z komponentami OEM (Original Equipment Manufacturer). Powstają one u wytwórcy współpracującego z producentem silnika i często są dostarczane na pierwszy montaż, lecz są oznaczone logiem dostawcy. Sprzedawane są też części OEQ (Original Equipment Quality), które mają jakość porównywalną do części OE i OEM, ale mogą być wykonywane z innych materiałów i w odmiennych technologiach. Ostatnią kategorię stanowią części AM (After Market), których parametry użytkowe nie są weryfikowane.

Jakie części warto wybierać?

Rodzaj wybieranych części zależy od preferencji kupującego i rodzaju jednostki napędowej. Najbardziej opłacalne są zwykle zakupy podzespołów OEM i OEQ. W niektórych sytuacjach potrzebne będą jednak droższe części OE. Może się też zdarzyć, że w mniej wymagających zastosowaniach sprawdzą się części AM.