Awaria silnika – naprawa czy wymiana?

Większość maszyn przemysłowych musi być wyposażona w efektywne i niezawodne źródło napędu, pozwalające na wprawianie w ruch elementów roboczych, które podczas pracy powinny się przemieszczać, umożliwiając realizację poszczególnych działań składających się na wykonywane przez urządzenia operacje. Ponieważ eksploatacja takich podzespołów jest z reguły bardzo intensywna, z czasem mogą one ulegać awariom unieruchamiającym cały sprzęt. Sposobem na poradzenie sobie w takiej sytuacji będzie wymiana uszkodzonej jednostki albo zdecydowanie się na naprawę silnika przemysłowego. W dolnośląskim specjalistami w tym obszarze są fachowcy zatrudnieni w firmie BMP Motor Service z Chocianowa. Przekonajmy się, co przemawia za skorzystaniem z opcji remontu i co może on obejmować.

Dlaczego opłaca się remontować silniki przemysłowe?

Silniki przemysłowe to zwykle jednostki o dużych rozmiarach i znacznej masie, które generują wysokie momenty obrotowe i są w stanie przepracować ogromną ilość motogodzin, funkcjonując nierzadko w ruchu ciągłym. Z uwagi na swój stopnień złożoności oraz charakterystyki eksploatacyjne okazują się one zwykle bardzo kosztowne, ich zamówienie oznacza stosunkowo długi okres oczekiwania, a sam montaż bywa pracochłonny i skomplikowany. Typowe oznaki zużycia i awarie niewiążące się z naruszeniem podzespołów, które trudno zastąpić, powinny więc w pierwszym rzędzie skłaniać do rozważenia naprawy.

Co obejmują typowe naprawy silników?

Zakres prac realizowanych podczas remontu zależy od rodzaju niedomagań lub usterki. Na ogół naprawa wiąże się z wymianą uszczelnień np. pierścieni oraz elementów ruchomych lub z nimi współpracujących m.in. panewek albo łożysk. W grę może jednak wchodzić też szlif cylindrów czy remont wału korbowego. Uwagi może też wymagać osprzęt.